Árucikk, termék, szolgáltatás

Életmód, háztartás, otthon, eszközök. PR-cikk és link elhelyezés

A PR és a sajtó helyzete Magyarországon

pr-cikk-magyarorszag.jpgÁltalános jellemzők

 A PR (Public Relations) és a sajtó helyzete Magyarországon több tényezőtől függ, és ezek a tényezők folyton változnak. Néhány általános jellemző: (nem minden esetben érvényesek más-más szegmensekre és szituációkra nézve)

Sokszínűsége és/vagy koncentráció

Magyarországon jelentős média-koncentráció tapasztalható, ami azt jelenti, hogy néhány nagy cég vagy üzletcsoport tulajdonolja a legtöbb médiumot. Ez befolyásolhatja a hírek terjesztését és az információhoz való hozzáférést.

Erős politikai befolyás, állami média

A médiában tapasztalható politikai befolyásolás és az állami média irányítása kihívást jelenthet az objektív és kiegyensúlyozott tájékoztatás szempontjából. Az állami média általában a kormányzati üzeneteket közvetíti, míg a független médiumoknak szembekerülhetnek a politikai nyomással vagy gazdasági nehézségekkel.

Hírforrások és információhoz való hozzáférés. A PR szakembereknek a hírforrásokkal való kapcsolattartásuk során lehetnek nehézségeik. Az adott médiumok vagy újságírók preferenciái és kapcsolataik meghatározhatják, hogy mennyire sikerül hatékonyan kommunikálni a sajtóval.

Online tér és közösségi média, Az online média és a közösségimédia-platformok jelentősége Magyarországon is növekszik. Ezek a csatornák lehetővé teszik a közvetlen kommunikációt a közönséggel, és a PR szakembereknek lehetőséget adnak a célcsoportjukkal való aktív kapcsolattartásra és a politikai befolyás megkerülésére.

Szakmai szervezetek és etikai normák, Magyarországon vannak olyan szakmai szervezetek, amelyek támogatják és szabályozzák a PR szakmát. Az etikai normák betartása és a felelős kommunikáció fontos szerepet játszik a hatékony PR-munka és a hosszú távú kapcsolatépítés szempontjából.

Kihívások a PR-szakemberek előtt

Összefoglalásképpen elmondható, hogy a PR és a sajtó helyzete Magyarországon komplex és sokrétű. A PR szakembereknek figyelembe kell venniük a média környezetét és a társadalmi-politikai kontextust, miközben igyekezhetnek megtalálni a hatékony kommunikációs stratégiákat. Fontos, hogy az információ átlátható és hiteles legyen, és hogy a PR-tevékenységek összhangban legyenek a szakmai etikai normákkal.

Az egyik kihívás az lehet, hogy bizonyos témák vagy nézőpontok kevésbé kapnak teret a médiában, vagy azok elfogult módon kerülnek kezelésre.

Ezért a PR-szakembereknek kreatívan kell gondolkodniuk és különböző csatornákat és megközelítéseket kell alkalmazniuk a céljaik eléréséhez.

Marketing- és PR szakemberek számára fontos a folyamatos képzés és a szakmai fejlődés, hogy lépést tudjanak tartani a változó média- és kommunikációs környezettel. A szakmai szervezetek és hálózatok segítséget nyújthatnak a kapcsolatok építésében és a legjobb gyakorlatok megosztásában.

Anomáliák a marketinges sajtócégeknél

Laptop előtt ülve néha azt gondolja a hivatásos marketingszöveg-író és PR-cikk író, hogy némely profi sajtócég azért telepedett meg Magyarországon, mert valakik behívták őket...

Nagy külföldi médiavállalat elég könnyen megvehet szinte bármit a magyar piacon, ha sok pénze van, és főleg, ha komoly érdekeltsége van egyúttal más iparágban (akkumulátorgyártás?) is. Tegyük fel, hogy valamely hazai politikai erő szeretné módosítani valamely rivális és sikeres média-orgánum stílusát, szemléletét, irányultságát. Ez csak akkor sikerülne, ha megszerezné. A saját nevében ezt nem teheti. Ehhez kell neki egy baráti vagy neki elkötelezett stróman. (Nem elég érthető? A távoli nagy médiavállalat megveszi a lapot, és eleget tesz ama „politikai erő” igényeinek, az pedig hozzásegíti a külföldi céget a kívánt magyar telephelyhez, megépítendő gyárhoz, egyetemalapításhoz, céghez, piachoz, hláózathoz. Egyszerű, nemde?)

PR-cikkek írása, elhelyezése a sajtóban

A főszereplő olykor lehet hazai tőkés is. A szereplők nevét megváltoztatva: Dr. PíaR Arvisura például első lépésben minőségi igények, mérsékelt konzervatív, „középjobb” lap ígéretével vette meg a Magyar Public Relation hírlapot, a második lépésben tudjuk, mit hajtott végre. De nem felejtettük még el egy távoli cég beavatkozását a Magyar Marketing életébe - s tudjuk, amint megszerezte, s nyomban meg is szegte ígéreteit: sem nyomda nem épült, sem a külföldi és hazai tudósítói hálózatot nem fejlesztette föl, ellenkezőleg.

Arról nem szólva, hogy hírek szerint  árban sem az ígért összeget adta meg a „pártatlan bizottságnak”, amelyet a Magyar Marketing Cikkírói Alapítvány tagjai alkotnak. 

Vajon mi lesz a továbbiakban a PR Cikk Lap- és Könyvkiadó és a még mindig baloldali orgánumok sorsa? Doktori disszertáció írható annak összevetésére, hogy mekkorát nőtt a jobboldali és szélsőjobb PR-cikkeket elhelyező orgánumok száma, nézettsége, olvasottsága, hallgatottsága, példányszáma - és mekkorát gyöngült a bal és bal-liberális marketing média. Nemcsak a fentebb vázolt úton-módon. És álmélkodunk, hogy milliókat sikerült a jobboldalnak meggyőznie a maga igazáról.

 


pr-cikkek elhelyezésére alkalmas linképítő blog | pr-cikk portál | marketing laptopra

A bejegyzés trackback címe:

https://cikk.blog.hu/api/trackback/id/tr917995998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Árucikk, termék, szolgáltatás

PR-cikkek megjelentetése

Ajánló blog: szolgáltatások, termékek, webáruházakban megvásárolható árucikkek bemutatása azonnali linkelhelyezéssel. A releváns szöveges linkek erősítik a hivatkozott oldal Google-helyezéseit. Honlap optimalizálás tartalommarketing eszközökkel.

A legjobb Public relations oldalak

marketing szövegek elhelyezésére. Cikk és link elhelyezés azonnal. Termék csak tiszta forrásból. Online szolgáltatás: PR-cikkek megjelentetése. Készen kapott Public relations cikk és marketing szövegek publikálása. Honlap ajánló blog.

Kiemelt cikk: Teraszbeépítés Budapest - Télikert fűtése

Innováció: Teraszbeépítés fűtött műanyag télikertnek

Notebook szerviz: Dell laptop akku vásárlás

süti beállítások módosítása