Árucikk, termék, szolgáltatás

Életmód, háztartás, otthon, eszközök. PR-cikk és link elhelyezés

Autópályák Magyarországon

magyarország autópályái - laptop optimalizálás

Mit ír a Wikipédia?

Az első magyar autópályák

Az online lexikon szerint Magyarországon a legelső autópályát - az M1-M7 közös szakaszát - 1964-ben építették. Két évvel később elkészült az M7-es Balaton felé vezető sávja Martonvásárig. 1967-ben már a jobb pálya Velencéig tartott. 1968-ban már Székesfehérvárig ért az M7-es balatoni sávja. 1970-ben - egy év kihagyás után - már a Balaton partjainál, Balatonaliga határánál tartott a jobb sáv. 1971-ben a 112-es kilométernél található kijáratig, Zamárdiig ért a Budapesttől távolodó oldal.

Építkezések a 70-es években

És így tovább. 1972-ben nem folytatták az M7-est, hanem Budaörs és Martonvásár közt megépítették a főváros irányába is a pályát. 1973-ban Székesfehérvártól, majd 1975-ben Balatonaligától utazhattunk a főváros felé 2x2 sávon. Még ebben az évben elkészült az M1-es autópálya Tatabányától Komáromig a Budapest felé tartó sáv, majd 1977-ben pedig Győr-keletig (ma az M19-es csomópontja) ért a félautópálya. Az M1-M7-es 1964-ben épült budaörsi közös szakaszát 1977-78-ban középen kibővítették még két-két sávval a jelenlegi szélességére, tehát ezen a 12 kilométeren már 2×3 sávon utazhattunk. Még abban az évben elkészült az M3-as Budapesttől Gödöllőig. Ennek az autópályának érdekessége, hogy az építése során, végig megépítették a 2×2 sávot. 1979-ben az M1-es Budaörs-Budakeszi bal szakasz került átadásra.

Autópályák ma

zek szerint a jelen helyzet az, hogy Magyarországon 5 autópálya és 4 főútvonal szolgálja az autósok kényelmét. A 8-as számú főút kivételével valamennyi autópálya és főútvonal Budapestről indul. Autópálya matricát az M1-es, M3-as, M5-ös, M6-os és M7-es autópályákra kötelező váltani. Határátkelőknél és nagyobb benzinkutaknál vásárolható. (Ezek részben elavult, 2013-as adatok; azóta sok minden változott, fejlődött például az sms-fizetés és az online matrica vásárlás területén).

Az 1990-es évek közepéig Magyarország autópályái ingyenesek voltak. Az M1 elsőként, 1996-ban érte el az országhatárt, majd követte az M5, majd az M7. Ekkortól kezdődött a mellékvonalak kiépítése, ami a mai napig folytatódik. Az Európai Uniós csatlakozás az autópálya-építés újabb hullámát hozta. Ezt követően előbb a fizetőkapus díjszedési mód kezdett terjedni, de ezt az ezredforduló környékén felváltotta az adott időtartamra az egész hálózat használatára feljogosító matricák rendszere.

Ha nincs saját kocsija vagy nem azzal szeretne utazni, Magyarországon számos cég, vállalkozás foglalkozik autókölcsönzéssel. Az autóbérlés számtalan előnyét itt nem kívánjuk felsorolni, aki már utazott bérautóval, ezzel nyilván tisztában van.

Magyarországi autópálya építés


Ami pedig az autópályákat illeti, Magyarországon az 1970-es évek autópálya-fejlesztési program végrehajtását követően a 80-as évek első felében lelassult a fejlesztés, majd teljes mértékben leállt az úthálózat további kiépítése. Eközben a fenntartási, üzemeltetési feladatok ellátására is egyre kevesebb pénz jutott az állami költségvetésből, így a meglevő hálózat állapota is fokozatosan romlott. 1989-ben a közlekedési kormányzat kezdeményezte az útalap létrehozását, amellyel 1990 elejétől az állami kezelésű úthálózat további fejlesztésére elkülönített források függetlenné váltak az állami  költségvetéstől. Ez új lendületet adott a közúthálózat fejlesztésének, ugyanakkor az autópálya építésekkel kapcsolatban egyre gyakrabban merült fel a korrupció gyanúja, mígnem a lakosság körében teljesen általánossá vált a nézet, hogy egyfelől a nagy állami beruházásokat sorra a kormányzathoz közeli cégek kapják, másfelől az elcsalt pénzösszegek jelentős része párkasszákba folyik be, azaz tilos, illegális pártfinanszírozás történik.

Az eltelt két és fél év alatt az M1-es autópálya elérte Győr határát, megépült az M0-ás autópálya első 15 km-es, valamint Érdet elkerülő szakasza, és átadták az új szolnoki Tisza-hidat, amely lehetővé teszi Szolnok elkerülését a 4-es számú főúttal. (Ezek is elavult adatok).

Kulcsszavak Google kereséshez: autóbérlés budapest laptop szerviz, autókölcsönzés a laptopcafé üzletében, autópálya matrica, laptop kijelzőre honlap optimalizálás - Magyarországon az MSZP és főleg Fidesz kormányzása óta az autópálya építésekkel kapcsolatban egyre gyakrabban merült fel a panamázás, mutyizás, azaz a korrupció gyanúja. Autópályák Budapesten - Számítástechnikai alkatrészek: Budapest Laptop szervíz

A bejegyzés trackback címe:

https://cikk.blog.hu/api/trackback/id/tr4515976596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Árucikk, termék, szolgáltatás

PR-cikkek megjelentetése

Ajánló blog: szolgáltatások, termékek, webáruházakban megvásárolható árucikkek bemutatása azonnali linkelhelyezéssel. A releváns szöveges linkek erősítik a hivatkozott oldal Google-helyezéseit. Honlap optimalizálás tartalommarketing eszközökkel.

A legjobb Public relations oldalak

marketing szövegek elhelyezésére. Cikk és link elhelyezés azonnal. Termék csak tiszta forrásból. Online szolgáltatás: PR-cikkek megjelentetése. Készen kapott Public relations cikk és marketing szövegek publikálása. Honlap ajánló blog.

Kiemelt cikk: Teraszbeépítés Budapest - Télikert fűtése

Innováció: Teraszbeépítés fűtött műanyag télikertnek

Notebook szerviz: Dell laptop akku vásárlás

süti beállítások módosítása