A PR-cikk megjelentetés ára
- Kész anyaga elhelyezésére kérjen árajánlatot: PR cikk elhelyezés, seo szolgáltatások
A releváns tartalmú Public relations cikkek elhelyezése link beágyazással hatékony keresőmarketing eljárás, jelentős mértékben hozzájárul a Goggle helyezés javítás eredményességéhez. A siker azonban nagyban függ nemcsak attól, mennyire megfelelő a közlésre kerülő cikk tartalma, hanem attól is, milyen minőségű és értékű a weboldal, amelyen a PRcikk megjelenik. Ezt tükrözik a publikálással járó árak is.
A közlő oldal minőségének, értékének a meghatározása nem könnyű feladat, bár egyes audit rendszerek ehhez adnak némi táppontot. A linképítéssel foglalkozó szakemberek körében elfogadott nézet, hogy egy honlap internetes értékét, egyben a kitett linkek erejét a szájt MOZ Domain Authority (DA) értékszáma tükrözi a leghitelesebben.
Alsó árkategória: kb. 8000-10000 Ft/cikk
Az 1-től 100-ig terjedő skálán a 15-20 DA számú oldalak linkerejére már lehet számítani, különösen, ha a a nem túl magas domain-értékhez képes nyitólap Page Authority (PA) értéke 20 feletti - ilyen lapokon általában 4-6 ezer Ft egy cikk közlési ára. Gyengébb szájtokkal is lehet linképítést folytatni, de a 10-es érték alá akkor sem érdemes menni, ha az ezeken való megjelenést olcsón, cirka 5-6 ezerért kínálják. (Ennél is alacsonyabb árat senki nem kínál, kevesebbért nem érdemes egy szöveg, képek, link felrakásával dolgozni.)
Közepes árkategória 10-18 ezer Ft per cikk
A blogokkal, tematikus weblapokkal, kisebb portálokkal operálók körében a 20-50 MOZ DA értékű lapok a leggyakoribbak, egyben legkeresettebbek, árban ezek képezik a középkategóriát. Az árak kialakításánál általában nemcsak a DA és PA értékeket veszik figyelembe, hanem pl. ezeket is:
- mekkora a szájt látogatottsága
- milyen régi, mióta létezik a honlap
- hány aloldala van, ezek közül mennyit indexelt a Google
- milyen gyakran indexeli a Google a főoldalt és az egyes cikkeket
- mennyi ideig érhető el a főoldalról a közölt cikk
- később elérhető-e az archívumban
- milyen gyakran közöl új cikkeket a webhely
A MOZ mutatószámát és a fentieket figyelembe véve középkategóriás weblapokon a leggyakrabban 10-12 ezer forinttól 18 eFt-os, esetleg kicsivel magasabb árig tudunk PíáR-cikkeket megjelentetni.
A magasabb árfekvésű PR-cikk oldalak
általában vagy 50-70 MAZ DA érték fölöttiek, és/vagy nagy hírportálok, blogrendszerek, gyűjtőlapok alá tartoznak. Erejüket gyakran az határozza meg, hogy a közölt cikkek ajánlói főoldalakra kerülnek ki és a keresőmarketing erőn túl magas olvasottságot, nagy kattintásszámot is hoznak. Ilyen vebhelyeken a közlési díj alsó hangon 20-30 eFt, de akár a százezres nagyságrendet is elérheti (országos hírportálok esetében pl.)
A PR cikk tartalma
A megjelenés számunkra előnyös ár/érték aránya csak akkor érvényesül, ha a kihelyezett link valóban hatékony. Ehhez az is szükséges, hogy a marketing célú szöveg az adott témában fontos, adekvát jellegű legyen, csak ez esetben lesz a kulcsszavas link releváns. A jó PR-cikk ismérveiről sok weboldalon szerezhetünk információt.
A jelen blog
készen kapott PR-cikkek megjelentetése számára kínál lehetőséget.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.